Неділя, 19.05.2024, 07:57
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт Лариси Бєлової

Категорії розділу
Наше опитування
Як ви дізналися про мій сайт
Всього відповідей: 2
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Формування мотивації навчальної діяльності учнів шляхом використання елементів «народної» математики, національної культури
  1. Формування мотивації навчальної діяльності учнів шляхом використання елементів «народної» математики, національної культури

     Народознавчий матеріал є невичерпним багатством для виховання справжнього українця, цілюще джерело для виховання позитивних моральних якостей. Адже знання народних звичаїв, традицій, їх наслідування необхідне людям, які проживають, будують і в майбутньому будуватимуть Україну. Отже, необхідно залучати учнів до цих джерел не тільки на уроках української мови та літератури, історії, а й на уроках математики, які, у свою чергу, стануть цікавішими для школярів.

     Народна педагогіка враховувала те, що чим цікавіша форма навчання, тим ефективніші його результати, тим легше вчитися. Заради цього використовувалися задачі-загадки, подаючи їх у формі казкових сюжетів, незвичайних діалогів. Надбання народної математики можна використати з метою мотивації пізнавальної активності школярів. Наприклад,

     Задача. Щоб виміряти висоту недоступного предмета, діяли так. Палицю розміром у свій зріст забивали в ногах на такій відстані від об’єкта, щоб лежачи бачити і кінець палиці. Відстань від голови до основи предмета становить його висоту. На яких геометричних відомостях грунтується цей метод?

     Задача. Знайти площу картини-велетня «В’їзд Богдана Хмельницького до Києва», якщо ширина полотна становить 400 см, а довжина – на 178 см більша.

     Задача. Знайти площу найменшої у світі книжки – мікромініатюрного «Кобзаря», створеної українським майстром М. Сядристим. Довжина шпальт – 0,84 мм, ширина – на 0,13 мм менша. Округлити результат до десятих і знайти площу найменшої японської книжки, що в 19 разів більша за «Кобзаря»?

     Задача. Дзвіниця Києво-Печерської лаври має 11 дзвонів. Вага найбільшого – братського дзвону становить 34% від ваги всіх дзвонів, Успенського – 20%, Орла – 11%, Благовісного – 3%, Раннього і найстарішого – балику – по 4 %. Скільки важить кожен із дзвонів окремо і скільки всі 11 дзвонів, якщо вага неназваних 5 дзвонів – 1200 пудів?

     Задача. Вважають, що висота Колоса Родоського (одного із семи див світу) усього на 10 м менша, ніж висота символу Америки, статуї Свободи, і становить 0,5 висоти найвищої скульптури в Україні – монумента Батьківщині-матері. Яка висота кожної з цих скульптур, якщо висота статуї Свободи становить висоти монумента Батьківщині-матері?

Категорія: Мої статті | Додав: Белова1978 (18.11.2015)
Переглядів: 442 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук

Сайт Лариси Бєлової © 2024
uCoz