- Формування мотивації навчальної діяльності учнів шляхом застосування завдань із практичним змістом
Математика як наука виникла із задач і розвивається для розв’язування задач. Математика потрібна суспільству перш за все як засіб для розв’язування важливих життєвих задач. Це повинні знати й школярі: теорію вчимо для того, щоб за її допомогою розв’язувати задачі.
У створенні уявлень учня про прикладне значення шкільної математики велику роль відіграють прикладні задачі з різними сюжетами, які мають спільну математичну модель. Розглядання таких задач дає можливість пов’язати вивчення теорії з практикою. Учням слід показати, як життєва задача набуває математичного характеру, як задачі певного виду ведуть до створення теоретичної задачі. Математичні задачі та їх розв’язки часто підказує природа, зокрема фізичні явища. Наприклад, відомо, що відрізок є найкоротшою відстанню між двома точками. Світло поширюється в просторі від однієї точки до іншої саме найкоротшим шляхом. Але трапляється, що від однієї точки до іншої воно поширюється не прямолінійно, а відбившись від дзеркала. Чи проходить при цьому світло найкоротший шлях?
Такі задачі переконують учнів у потребі вивчати новий теоретичний матеріал і показують, що математичні абстракції виникають із задач, поставлених реальною дійсністю. Завдання прикладного змісту допомагають розкрити наукове і практичне значення навчального матеріалу, що є важливим засобом пробудження в учнів активного мислення і ефективним стимулом для розвитку та зміцнення відповідних інтересів. Окремі прикладні задачі несуть у собі теоретичне навантаження суміжних дисциплін (фізика, хімія, біологія, астрономія тощо). Наприклад, деякі бактерії, вміщені у сприятливе середовище, діляться навпіл щогодини. Скільки бактерій утвориться з однієї через 10 год?
|